8.9.12

З перекладацького зошита


З перекладацького зошита
Ярослав Івашкевич

Іква і Я

Я: Вербова водо, в важкі години
Звідкіль, скажи нам, зелень плинеш?
Якісь засмучені та натхненні
Твої пахучі хвилі зелені.
О Ікво, Ікво, п’янка і тиха,
Твоя  струмина вербово дика,
І плинеш швидко крізь денне світло.
Чи мрієш, водо, його зустріти?
Іква: Він вже не стане серед дороги.
Адже для нього мій шепіт - вбогий.
Він чує гуркоти океану.
Та швидше мчати не перестану.
Ще раз в очі його погляну.
Я : Вони ж погасли, заніміло тіло.
Вже череп’яні кістки зжовтіли.
Прах позбирають, волосся зв’яжуть
І поховати в далях накажуть.
Іква: Спішу крізь плини та водорий.
Ще, може, друже, його омию.
За Стир і Прип’ять, Дніпро і море,
Що простелилися перед зором.
Щомиті мчу через всі моменти
Самітний, гордий, з тестаментом.
Допоки вплину в морську стихію,
Допоки руки у ній зігрію –
Боюсь: до тебе уже не вспію.
Я смутки тії не заколишу,
Як то колись у човні в мить тиші,
Коли латаття так чарувало,
Й вінок русалок всім дарувало.
Ох, я маляточко колисала,
Його лице у воді вмивала.
Була свічадом для хлопченяти,
А нині мушу труну гойдати.
Ще ждуть на мене шляхів печалі,
А він втікає в небесні далі.
Доки до нього таки долину,
То час сховає ту домовину.
Я: Чекай-но, Ікво, зажди, ручаю!
Отого праху уже немає,
Зотліли кості, розпалось тіло.
Душа увись молода злетіла.
Я думав бігти, його зустріти,
Аби зірницю морську уздріти.
Аби почути надводну пісню,
Де смутку й ладу завжди тісно.
Допоки вирвусь у піднебесся,
Допоки звільнюсь з часу крутіння.
Він, як Люцифер, князем небесним
Угору злине важкою тінню.
Мене даремно з собою кличеш –
Нам не побачить його обличчя.
Зорі тієї не наздогнати –
Йдемо самітно, він хоче мчати,
Бо відпливає під дужим вітром.
Під цим глибоким й дивним повітрям.
Доки долаємо земні пороги,
Уже не встигнемо пройти дороги.
Він відлітає без повертання,
Вітрила хмар розгортає літання.
В небесні прірви летить зорею...
Його сховали хмарин киреї...
                           З польської переклав
                           Ігор Фарина,
                           м. Шумськ.

No comments:

Post a Comment