24.1.13

Роз’яснює фахівець



12 правил етичної поведінки державних службовців

З прийняттям Конституції України було задекларовано, що органи законодавчої, виконавчої та судової влади здiйснюютъ свої повноваження у встановлених цiєю Конституцiєю межах i вiдповiдно до законiв України.Основнi принципи державної служби визначенi у статтi 3 Закону України «Про державну службу», зокрема це служiння народу Укрaїни, прiоритету прав людини i громадянина, персональної вiдповiдалъностi за виконання службових обов’язкiв i дисциплiни, дотримання прав пiдприємств, установ i органiзацiй, об’єднанъ громадян.

17 травня 2012 року, Верховна Рада України прийняла Закон України «Про правила етичної поведінки». Цей Закон визначає керівні норми поведінки осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, під час виконання ними службових повноважень та порядок притягнення їх до відповідальності за порушення таких норм. Ним зобов'язано осіб, уповноважених виконувати державні функції (у тому числі народних депутатів) або місцевого самоврядування, забезпечувати позитивну репутацію органів державної влади та місцевого самоврядування, всіляко сприяти зміцненню довіри громадян до влади.
Також у Законі зазначається, що особи, уповноважені на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, виконують свої службові повноваження політично неупереджено, уникають демонстрації у будь-якому вигляді власних політичних переконань або поглядів, не використовують службові повноваження в інтересах політичних партій або їхніх організацій чи окремих політиків. Але це не поширюється на осіб, які обіймають політичні або виборчі посади.Закон України „Про правила етичної поведінки”, передбачає 12 правил етичної поведінки державних службовців, а саме:
1. Законність.
2.Пріоритет інтересів.
3.Політична неупередженість.
4. Толерантність.
5. Об’єктивність.
6. Компетентність і ефективність.
7. Формування довіри до влади.
8. Конфіденційність.
9. Утримання від виконання незаконних рішень чи доручень.
10. Недопущення конфлікту інтересів.
11. Запобігання одержанню неправомірної вигоди або дарунка (пожертви).
12.  Декларування майна, доходів, витрат і зобов’язань фінансового характеру.
Вищевказаний Закон повинен стати базовим для антикорупційного закону, закону про державну службу, про місцеве самоврядування та інших.
 Також слід зазначити, що дотримання кожним державним службовцем етики поведiнки є не лише запорукою ефективного та якiсного виконання своїx обов’язків, а також забезпечення державою належного виконання cвoix функцiй, що в першу чергy сприятиме задоволенню потреб суспiльства та покращенню рiвня життя кожного громадянина.

В.О. Галіяш,
 начальник Кременецького
 районного  управління    юстиції                                                         
                                 Проект спрощення  процедури припинення суб’єктів господарювання
Міністерство юстиції пропонує спростити процедури припинення суб’єктів господарювання шляхом обмеження максимального строку заявлення кредиторами своїх вимог до юридичної особи, що припиняється, та фізичної особи – підприємця, яка припиняє підприємницьку діяльність. Відповідний проект закону Мін‘юст оприлюднив на своєму сайті для надання пропозицій та зауважень. Як повідомив Міністр юстиції Олександр Лавринович, законопроект розроблено з метою спрощення процедури припинення суб’єктів господарювання, скорочення термінів процедури їх припинення, зменшення витрат коштів і часу суб’єктів господарювання, пов’язаних з процедурою припинення, а також скорочення часу на проведення перевірок, пов’язаних з припиненням суб’єкта господарювання. Міністр наголосив, що обтяжливість процедур припинення суб’єкта господарювання є загальновідомою, в державі існує нагальна потреба спростити таку процедуру. Одним із шляхів вирішення цього питання є зниження строку заявлення кредиторами своїх вимог до двох місяців. Для цього проектом Закону передбачається внести зміни до Цивільного та Господарського кодексів України. Зокрема, норму Господарського кодексу України про те, що строк для заяви претензій не може бути меншим, ніж два місяці з дня оголошення про ліквідацію, пропонується замінити положенням, що такий строк «не може становити менше двох і більше трьох місяців». Серед іншого, передбачається, що законодавче врегулювання таких строків стане додатковими заходами для зменшення корупційних проявів за рахунок виконання посадовими особами відповідних державних органів своїх повноважень в межах встановлених законом. А також унеможливить тиск контролюючих органів на суб’єктів господарювання під час проведення перевірок, пов’язаних з припиненням суб’єкта господарювання. Зауваження та пропозиції до проекту закону прийматимуться від фізичних та юридичних осіб, їх об’єднань протягом місяця з дня оприлюднення, на адресу: 01001 м.Київ, вул. Городецького, 13, Міністерство юстиції України, Департамент взаємодії з органами влади, або на адресу електронної пошти t.klochko@minjust.gov.ua.
В.О.Галіяш,
 начальник Кременецького
 районного  управління    юстиції                                                         
                                                              

No comments:

Post a Comment